preloader
Coş de cumpărături 0 produs(e) - 0RON
Coşul tău este gol!

Ai nevoie de ajutor? Suna la: 0737.351.099 - 0748.168.900

ANVELOPE SI JANTE

DEDICATE MASINII DUMNEAVOASTRA



Ce trebuie sa aiba o masina complet echipata pentru iarna

Nu vrem sa fim niciodata prinsi pe nepregatite, desi multi soferi s-au aflat in aceasta situatie cu ninsorile abundente de zilele trecute. Pentru a te asigura ca ai masina complet pregatita pentru o iarna oricat de grea, si ca aceasta nu va incepe sa iti puna probleme legate de siguranta, iti oferim in cele ce urmeaza cateva sfaturi.

·         Echipeaza masina cu anvelope de iarna

Cei mai multi soferi merg pe varianta all-season. Nu e gresit, legea permite acest lucru, insa orice sofer poate simti diferenta intre cauciucurile all-season si cele de iarna. De preferat este sa ai doua randuri de anvelope, un set complet (cu tot cu rezerva) pentru vara si unul pentru sezonul rece.

·         Cumpara-ti lanturi antiderapante

Daca intr-adevar vrei sa fii un sofer responsabil si asigurat din toate punctele de vedere, vei avea tot timpul si un set de lanturi derapante in masina pe timp de iarna. Atunci cand drumul este aproape impracticabil, iti vor fi foarte utile. Ai grija sa le montezi doar pe rotile cu tractiune si numai cand este necesar, fara a depasi viteza maxima specificata de producator.

·         Lopata pentru zapada – absolut necesara!

Daca nu vrei sa te trezesti cu vreo surpriza dupa ce ninge o noapte intreaga, asigura-te ca ai si o lopata pentru zapada. Altfel, nu vei putea pleca nicaieri cu masina. Se gaseste de cumparat atat in magazinele de specialitate, cat si in supermarketuri.

·         Antigel

Pentru deplasari cat mai eficiente, este nevoie ca masina sa se comporte exemplar. Antigelul are un rol foarte important pentru circuitul de racire al motorului, dar si pentru a evita inghetarea instalatiilor. Nu uita sa completezi cu antigel atunci cand este nevoie. Antigelul se gaseste in comert in varianta concentrata, iar pentru a-l dilua trebuie respectate proportiile recomandate. Pentru a rezista la temperaturi de sub -30 grade Celsius, proportia de diluare este de 50% antigel si 50% apa.

·         Atentie la utilizarea bateriei

Pe timp de iarna, bateria foloseste de pana la 3 ori mai multa energie pentru a porni motorul care este foarte rece. Din acest motiv, trebuie sa fii foarte atent la toti consumatorii. Daca pe timp de vara ti se poate intampla sa uiti radioul sau farurile aprinse peste noapte, iar dimineata constati ca nu mai ai baterie, pe timp de iarna nici nu e nevoie de intreaga noapte, ci doar de 2-3 ore pentru ca bateria sa se epuizeze complet. De asemenea, de preferat este sa pornesti acei consumatori suplimentari dupa ce ai pornit si motorul – mai exact radio, faruri, climatizare sau altele.

·         Lichidul pentru parbriz si dezghetarea parbrizului

Daca vezi ca rezervorul de lichid de parbriz e inca plin (insa cu lichid pentru vara) poti avea parte de o mare surpriza daca nu il inlocuiesti. La temperaturile extreme din timpul iernii, va ingheta pe instalatie si iti va fi destul de dificil sa o dezgheti daca nu ai un garaj sau un spatiu in care sa poti tine masina la o temperatura mai ridicata. Nu uita sa schimbi lichidul de parbriz de vara cu cel pentru iarna, care rezista pana la temperaturi de -40 grade Celsius. Pentru dezghetarea parbrizului, poti opta pentru metoda clasica, de a incalzi masina cateva minute inainte de a incepe operatiunea de razuire, sau poti cauta in comert spray-uri speciale, care dizolva rapid gheata de pe parbriz.

·         Despre stergatoare

Asigura-te ca sunt bune, dar nu le suprasolicita incercand sa inlaturi gheata si zapada de pe geamuri doar cu ajutorul lor. Risti sa le strici motorasul sau sa le faci inutile, pentru ca lamelele se rod foarte rapid in astfel de conditii.

·         Nu spala masina prea des

Iti place sa ai o masina curata, insa acest lucru are si riscuri. Daca este foarte frig afara, te poti trezi cu surpriza ca ti-au inghetat incuietorile dupa spalare, ca nu mai poti deschide portierele, portbagajul si nici capota. Daca tii totusi neaparat sa o speli, mergi la o spalatorie in care masina va fi complet uscata cu aer cald – doar asa te vei asigura ca nu vei avea parte mai tarziu de surprize neplacute. 

Au scris despre noi

Aţi găsit o greşeală?

Trimiteţi-ne descrierea problemei la adresa it@anvelomag.ro şi vă răsplătim cu un cupon de reducere!

Tips: vă rugăm descrieţi problema cât mai detaliat, ne-ar fi de mare ajutor un printscreen cu problema respectivă!

Compari.ro - ghid autentic de shopping